Denne uken avsatte ansatte i Safedrive i Namsos en hel arbeidsdag til å ringe næringslivet i Namdalen for å samle inn penger til TV-aksjonen 2024, som støtter Barnekreftforeningen. Resultatet ble overveldende.
Marte Karoline Sollien, daglig leder i Namdal næringsforening og Magnus Wester, gründer og CEO i Safedrive var rørte over givergleden til bedrifter i Namdalen. Foto: Bjørn Tore Ness, Namdalsavisa.
For tredje år på rad, gjorde Safedrive en innsats for TV-aksjonen, da ansatte ved hovedkontoret i Namsos byttet ut vanlige arbeidsoppgaver med telefoner til bedrifter i Namdalen.
Årets aksjon går til Barnekreftforeningen, og skal bidra til at det etableres familiehus nær sykehusene i Tromsø, Bergen, Trondheim og Oslo der alvorlig syke barn kan være sammen med sin familie.
Magnus Wester, gründer og CEO i Safedrive, var tydelig rørt over innsatsen:
– Jeg blir veldig rørt og stolt når alle selgerne i Safedrive for tredje år på rad ønsket å jobbe en hel arbeidsdag uten lønn for å samle inn penger til en god sak. Vi som selskap ga dermed også avkall på en hel dagsomsetning.
Aksjonen, et samarbeid mellom Safedrive og Namdal næringsforening, viser et sterkt engasjement for samfunnsansvar. Wester understreker betydningen av dette:
– Safedrive handler om fellesskap. Et fellesskap som passer på hverandre. Når vi nå engasjerer oss i TV-aksjonen for Barnekreftforeningen, er det en naturlig forlengelse av vårt engasjement for sikkerhet og omsorg.
Marte Sollien, daglig leder i Namdal næringsforening, er imponert over resultatet, spesielt med tanke på de utfordrende tidene mange bedrifter står overfor:
– I en vanskelig tid for næringslivet, synes jeg det er kjempebra å få inn over en halv million kroner. Jeg hadde ikke forventet det, med tanke på hvor krevende det er for mange bedrifter i Namdalen, sier hun.
Sollien legger til at bidragene varierte fra 300 kroner til 12.500 kroner, og understreker at alle bidrag, uansett størrelse, er verdifulle.
Wester ser på denne dagen som mer enn bare en innsamlingsaksjon. Han mener det er en investering i bedriftens framtid og de ansattes trivsel:
– Mange kloke hoder vil helt sikkert mene at det er voldsomt å gi avkall på en dagsomsetning på en million kroner for å gjøre dette. Vi ser annerledes på det. Vi tenker at kombinasjonen med å bruke både hodet og hjertet er det som virkelig skaper de beste resultatene over tid.
Han fortsetter:
– Jeg er overbevist om at dette er måten å gjøre det på. Vi har mest sannsynlig bare en reise her på jorda og penger i seg selv har ingen verdi. Det handler om at alle som har mulighet må være snille med hverandre og gjøre verden til et litt bedre sted.
Aksjonen viser at næringslivet kan spille en viktig rolle i å støtte gode formål, selv i økonomisk utfordrende tider. For Wester og hans ansatte har det vært en meningsfylt dag som strekker seg langt utover vanlige forretningsmål.
Wester avslutter med en refleksjon som oppsummerer dagen:
– Dette var en fantastisk dag på jobb og jeg gleder meg mer enn noen gang til å gå på jobb i morgen. Dette føles meningsfylt.
Les Barnekreftforeningens TV-aksjonssøknad her.
Ønsker du å støtte TV-aksjonen og Barnekreftforeningen? Besøk giverstafett.no, eller vipps ditt beløp til 2133.
Meld deg på nyhetsbrevet vårt for å få siste nytt og informasjon om hva som skjer i Safedrive.
Ved å fortsette, godtar du at vi håndterer dine personopplysninger i henhold til vår personvernerklæring.
Would you like to go to the Norwegian edition?