Bente Katrin Halvorsen ble månedens vinner av Safedrive Reward i juli. I tillegg til å selv få 100 000 kr i premie, fikk hun også muligheten til å gi opptil 100 000 kr til samfunnsnyttige formål i lokalmiljøet gjennom Tryggve-fondet.
Én av fire frykter viltpåkjørsler. Samtidig betyr dette at tre av fire sjåfører ikke ser dette som en stor risiko – og det kan være vel så skremmende. Uhellet kan skje på et øyeblikk, og konsekvensene er ofte alvorlige for alle involverte.
Norsk trafikksikkerhetsarbeid har i flere tiår vært bygget på to pilarer: opplæring og sanksjoner. Med Safedrive Reward får vi en tredje pilar i trafikksikkerhetsarbeidet – belønning.
Drivstoffprisene har i flere år vært en hodepine for norske bilister. En stor del av beløpet er rene avgifter – og nye klimakrav kan gjøre pumpa enda dyrere i årene som kommer.
Aldri tidligere har nordmenn betalt mer i bompenger enn nå. I 2024 alene ble det krevd inn 15,8 milliarder kroner – mer enn noen gang før. Samtidig fortsetter antall bomstasjoner og nivået på satsene å vokse.
Hver måned tildeles 100 000 kroner til samfunnsnyttige formål gjennom Tryggve-fondet. I juli gikk støtten til Sveberg Danseklubb og Malvik Røde Kors, som gjør nærsamfunnet til et bedre sted å være!
Hver måned trekkes én heldig vinner av 100 000 kroner gjennom Safedrive Reward. Nå får vinneren også mulighet til å gi ytterligere 100 000 kroner til samfunnsnyttige formål gjennom Tryggve-fondet.
Safedrive verdsetter engasjement som bidrar til tryggere og bedre lokalsamfunn. Sammen med maskoten Tryggve ønsker vi å inspirere flere til å drømme stort og handle for å gjøre en forskjell. Derfor lanserer vi nå Tryggve-fondet.
Drivstoffprisene svinger, men nå varsles det om et reelt prissjokk. Ifølge nye prognoser kan vi snart se pumpepriser på over 30 kroner literen. Det vil i så fall være de høyeste prisene noensinne.
Å holde fartsgrensen er viktig. Sitter du bak rattet i sommertrafikken, så husk: Lav fart er ikke alltid trygg fart. Å bidra til god flyt er å bidra til færre ulykker.
Edvard Nesland vet hvordan det ser ut når det går galt i trafikken. Han er tidligere politimann med ti års erfaring fra politiet, deriblant tre år i Utrykningspolitiet. Halvparten av tiden overvåket han trafikken fra sivil bil. I dag er han pensjonist og bruker Safedrive.